יום הולדת מאסטר שף צעיר ? יום הולדת על טהרת הבישול והאוכל בנושא תכניות בישול שהיא למעשה פעילות / סדנת בישול לילדים!
אין יום הולדת מאסטר שף ללא הסינר המפורסם. קנינו סינרים לבנים בחנות ציוד של מסעדות, ציירנו את הסמל של מאסטר שף והוספנו את שמו של כל אחד מהילדים. בנוסף קנינו גם כובעי שף לכל אחד מהמשתתפים.
את ההזמנות ליום ההולדת עיצבנו כמתכון. הדפסנו את לוגו התוכנית ובצד השני של הדף כתבנו: "הוראות הכנה: קחו ילד אחד שאוהב לבשל הוסיפו חברים טובים, מרכיב סודי, שופטים, ערבבו בשביעה בינואר בבית משפחת….. בשלו ארבע שעות, משעה 10 עד 14 (הוספתי שם וטלפון ותמונות של כובעי שף ופריטי מזון).
ארגנתי 5 חברים של בתי הבכורה שיהיו שופטים ועוזרים. בנוסף היו גם 3 מבוגרים שהיו אמורים לעזור להשגיח במטבח. העוזרות קיבלו מצלמות לצילום מסיבת יום ההולדת ודיווחו על התקדמות הצוותים במהלך הבישולים.
באחד החדרים הצמודים למטבח ארגנו "מזווה" גדול. כל המצרכים סודרו על שולחן ארוך – פסטה מכל מיני סוגים, תבלינים, קמח, סוכר, רטבים, קוביות בשר בקר, חזה עוף ירקות, חפיסות שוקולד, חמאה ושמנת. החלטנו שיהיה מרכיב סודי – "גבינה" לסוגיה – אותה שמנו במרכז השולחן בתוך קופסא שאף אחד לא יוכל לראות. בצד הנחנו כ-20 ספרי בישול שונים.
על הקיר תלינו שעון שניות גדול שכולם יוכלו לראות בקלות כמה זמן נשאר להם. ארגנו גם שולחן לשופטות.
הילדים חולקו לשלוש קבוצות כשכל קבוצה בחרה "שף בכיר". הקראתי להם את "חוקי התחרות":
- אין להשתולל במטבח.
- כל השפים הצעירים חייבים להישמע להוראות המבוגרים האחראים.
- לכל קבוצה תינתן חצי שעה להחליט איזה מתכון ברצונם להכין.
- כל קבוצה תכין שלוש מנות: ראשונה עיקרית ואחרונה.
- כל קבוצה תקבל סכום כסף על מנת לקנות מצרכים נוספים שחסרים לה.
- כל קבוצה תקבל שעתיים לקניות ובישולים.
- כל קבוצה תכין צלחת אחת בלבד מכל מנה שתוגש לשופטים לניקוד.
- בזמן שקבוצה מציגה את הבישולים שלה, יתר הקבוצות ממתינות בשקט ונותנות כבוד לחבריהם.
- שיטת הניקוד – עבור "צילחות" 1-5 נקודות. עבור עבודת צוות 1-5 נקודות. עבור הטעם 1-10 נקודות.
כשסיימתי להקריא, חשפנו בפניהם את המרכיב הסודי וניתן האות להתחיל בעבודה. משכל הקבוצות החליטו על המתכון שלהן ועשו רשימת קניות, הפעלנו את השעון. מאותו רגע היו להם שעתיים לסיים.
במהלך העבודה במטבח העוזרים הסתובבו, ראיינו את המתמודדים ונתנו פרשנויות תוך שהם מצלמים הכל במצלמת וידאו. כל חצי שעה הודענו לילדים על הזמן שעבר והזמן שנותר.
השף הבכיר מכל קבוצה הגיש את המנות לשופטים והתבקש להסביר מה נתן להם את ההשראה, איך קוראים למנה, באיזה מרכיבים השתמשו וכו'.
השופטים שאלו שאלות והעבירו ביקורת. את הניקוד רשמו בפנקס קטן שהעבירו אלי כדי לחבר את הנקודות.
כמובן שכולם לא יכלו לחכות לטעום את האוכל של הקבוצה האחרת…